Current Blogger
Infotext
Bijstand nodig? Wij zijn er voor jullie!

​Wat gaat de tijd toch snel vooruit. Misschien wel te snel. Het is alweer al enkele maanden geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven… Het was toen een spannende periode. We waren in de laatste rechte lijn voor de lancering van ons nieuw platform voor bijstand. Ondertussen is de lancering al lang vergeten (bij wijze van spreken toch) en kijken we weeral vooruit naar nieuwe diensten en producten die we zullen lanceren.


Maar laten we toch nog even terugkijken naar die boeiende lanceringsperiode. Een kleine anderhalf jaar geleden heeft AG Insurance besloten om zich duidelijker te profileren in bijstand. Het leveren van bijstand is immers een echt moment van waarheid. De klant is “in nood” en heeft snel hulp nodig. Niet binnen enkele dagen maar snel, efficiënt en empatisch. Als je dit goed doet, dan zal de klant zich dit blijven herinneren. Als je het slecht zou doen, wat we natuurlijk niet willen, zal de klant zich dit natuurlijk ook blijven herinneren maar dan eerder in de negatieve zin.


In het verleden kochten we die dienstverlening in bij andere spelers op de markt… vandaag leveren we die met behulp van Benelux Assist. Een bedrijf waarin we, samen met Mapfre Asistencia, mede-aandeelhouder zijn. Klanten die bellen, worden in naam van AG Insurance bijstand vriendelijk geholpen en misschien ben jij ook wel één van onze takelwagens tegengekomen op een autoweg.
takelwagen.jpg


Zo’n project uitwerken is een boeiend maar intens avontuur. Samen met een gedreven team hebben we contracten onderhandeld, “oude contracten opgezegd”, overgangsmaatregelen afgesproken, service level agreements bepaald, prijsmodellen uitgewerkt, elektronische data-exchange mechanismen afgesproken en uitgewerkt, testen uitgevoerd, communicaties geschreven, lanceringsfilmpjes opgenomen, …. Onze partners hebben ook bergen verzet. Ze waren natuurlijk al actief in de bijstand maar het bijkomend volume zorgde toch voor een belangrijke uitdaging. Procedures werden op punt gezet, trainingen uitgewerkt, nieuwe IT-systemen geïmplementeerd, nieuwe collega’s aangeworven en getraind, … Alles moest en zou klaar zijn voor D-day en het is ons gelukt!


Sinds de start doen we systematisch een cliëntenenquete. Toegegeven… sommige dossiers lopen mis en dit doet pijn… niet enkel voor de klant maar ook voor ons die alles aansturen. Maar uit fouten kunnen en moeten we leren. Globaal gezien zijn de scores meer dan bevredigend. Moest de tevredenheidsscore gepubliceerd worden dan zou men kunnen denken dat het de uitslag is van een stalinistisch geïnspireerd parlement. Maar wees gerust, onze cliënten zijn mondig. Als er iets misgaat, dan horen we het (en maar goed ook).

videomarkup

Youtube est désactivé.

Veuillez autoriser la lecture des vidéos pour la consulter.

Autoriser
Vous pouvez consulter cette vidéo ici: https://www.youtube.com/embed/