Current Blogger
Infotext
Clean desk, het heeft wel iets

​Binnen AG Insurance loopt sinds vorig jaar een project dat iedereen bezig houdt: FLEXIWORK. Alle diensten en departementen doen een stoelendans binnen de gebouwen van AG Insurance, met 2 doelen in het verschiet:

  • shared workplace: we hebben geen ‘eigen’ bureau meer en
  • clean desk: de plaats waar we gewerkt hebben, moet er ’s avonds netjes bij liggen

Op termijn kunnen we dan ook 1 dag per week van thuis werken.


Ook mijn departement springt binnen enkele maanden op de Flexiwork-trein. Gedaan dus met de stapels papier op de bureaus en de overvloed aan mappen in de kasten. Zodra we in de nieuwe werkomgeving zullen zitten, hebben we alleen nog maar een eigen locker en een ‘brolbox’ waarin we al onze spullen moeten opbergen. En dat betekent dat we tijdens de zomermaanden moeten kuisen: wat mag weggegooid worden, wat moet elektronisch bewaard blijven en dus ingescand worden, wat moet naar het archief. Papier in de blauwe container; pennen die niet meer schrijven en plastic mapjes in de gele container; 'AG Insurance erfgoed' in de patrimoniumdoos, enz.


Tijdens de opkuis kom je al eens verborgen schatten tegen: “tiens, had ik dit ook nog liggen, hoe interessant.” Maar als je het bestaan niet meer wist van dat mapje, is het dan écht zo belangrijk?


Na een eerste collectieve opruimvoormiddag zien onze kasten er al behoorlijk leeg uit. Al zijn we er nog lang niet. Maar het levert alvast een originele muurdecoratie van lege mappen op ;-)


En mijn eigen bureau? Nou, al zeg ik het zelf, het ligt er netjes bij! Getuige de foto's voor en na. Nu maar hopen dat ik dit vol hou.

 

VOOR

Bureau voor.jpg



 

NA

Bureau na.jpg




ONZE MUURDECORATIE, de nieuwe rage qua designinrichting ;-)))


Mappen.jpg