Current Blogger
Infotext
Vers van de pers

​Een van mijn vele taken als communicatieverantwoordelijke is de publicatie van een aantal tijdschriften. Sommige tijdschriften verschijnen alleen elektronisch, andere drukken we op papier. Sommige bevatten eerder korte, snel verwerkbare informatie, andere zijn nogal 'lijvig'.

Een van die lijvige, papieren tijdschriften is Reference, dat zo'n 2x per jaar verschijnt. In elk nummer staat 1 onderwerp centraal, dat we vanuit verschillende invalshoeken benaderen. We laten dus ook andere gezaghebbers aan het woord die hún standpunt uit de doeken mogen doen.

Ons meest recente nummer telt maar liefst 32 pagina's. De realisatie van zo'n tijdschrift neemt dan ook heel wat tijd in beslag. We starten met een brainstorming over hoe we het gekozen onderwerpn zullen invullen, wie we zullen interviewen, welke teksten we intern schrijven, ...

Daarna moeten alle artikels herschreven worden tot een vlot, samenhangend geheel. Uiteraard moet alles ook vertaald worden en in een een mooie, aantrekkelijke lay-out worden gegoten. Voor al deze zaken doen we een beroep op onze interne departementen Language Service, Visual Identity en Publishing & Printing. Ten slotte zorgt onze Transmissie-afdeling ervoor dat alles bij de juiste personen in de brievenbus valt.

Kortom, er komt heel wat bij kijken vooraleer zo'n tijdschrift de deur uitgaat. Een goede teamspirit en een vlotte samenwerking tussen de verschillende departementen zijn dan ook cruciaal. Maar dat maakt het ook net zo boeiend!

Reference.jpg