Current Blogger
Infotext
When work meets passion

In mijn vorige blogposts kon u al lezen dat voetbal, en bij uitbreiding sport tout court, voor mij een belangrijke uitlaatklep vormt om even te ontsnappen aan het dagdagelijkse.

Zelf probeer ik sinds begin september het aantal actieve sporturen weer wat op te drijven, naar een viertal intensieve per week. Het verschil met de maanden voordien is enorm: ik voel me fitter, het incasseringsvermogen is groter, en het zelfvertrouwen groeit met de dag. "Mens sana in corpore sano" is duidelijk van toepassing op mij.

Nochtans kreeg mijn voornemen al op de eerste dag een flinke knauw. Als titelsponsor van de wereldbekende Memorial Van Damme organiseerde AG Insurance op 1 september een wedstrijd 4x100 meer onder de personeelsleden, en ik mocht al laatste loper van ons team een zo goed als zekere finaleplaats veilig stellen. Jammer genoeg bleken de laatste 20 meter in het Koning Boudewijnstadion er te veel aan voor mijn hamstrings, met een blessure en wat goed bedoelde plaagstoten vanwege mijn ploegmakkers tot gevolg. Gelukkig liet ik het hoofd niet hangen, en bleven de sportintenties nadien intact.

Los van die blessure vond ik het wel een leuke ervaring om eens een aantal rondjes op die piste te lopen, waar vier dagen later enkele topprestaties zouden geleverd worden. Heel even voelde ik me weer die tiener die er ooit van droomde om topsporter te worden.

Naast deze Memorial-challenge gaan AG Insurance en mijn passie nog wel vaker hand in hand. Niet zelden neem ik met klanten plaats in het Jan Breydelstadion voor een wedstrijd van Club Brugge, en mijn werkgever heeft nu zelfs een sponsordeal afgesloten met mijn favoriete voetbalclub, KV Mechelen. En zo kan je de titel van deze post naast figuurlijk ook meteen letterlijk interpreteren. Het logo van AG Insurance dat prijkt op de boarding waarachter honderden of soms duizenden zielsverwanten mijn favoriete club staan aan te moedigen.

AG Insurance profileert zich steeds nadrukkelijker in de sporten of bij de clubs die mij nauw aan het hart liggen. Het kan dan ook niet anders dan dat dit de verbondenheid die ik voel ten opzichte van mijn werkgever versterkt. En zo wordt die werkgever soms ook meer dan enkel dat. Hij wordt een deeltje van mijn DNA, van mijn identiteit. Want heel vaak hoor ik mezelf dan zeggen tegen vrienden of familie: "Hey, kijk, WIJ zijn hier ook zichtbaar met ONS logo". Leuk, toch?

 

 

selfie.jpg



kvokvm.jpg