Meer dan ooit geconnecteerd

 

Bij AG kan jij het verschil maken. Voor onze klanten, maar ook voor je collega’s. Met een gloednieuw intern sociaal netwerk wordt het nog eenvoudiger om kennis en succesverhalen te delen. En daar wint iedereen bij.

Onze klanten dag na dag een geweldige ervaring bieden. Daar gaan we voor. Samen met onze 4.400 medewerkers. Om hun talent, expertise en ervaring maximaal te benutten, lanceerden we zopas een intern sociaal netwerk. Dat brengt onze medewerkers nog dichter bij elkaar, en biedt hen de kans om op een innovatieve manier samen te werken en te leren.


Culturele transformatie


De lancering van een intern sociaal netwerk is het logische gevolg van de culturele transformatie die we vorig jaar inzetten, toen we onze nieuwe strategische ambities voorstelden. CEO Hans De Cuyper: “Onze klanten ondersteunen zodat zij voluit kunnen leven. Het ontbreekt ons niet aan ambitie bij AG. Maar het zijn geen holle woorden: we bouwen elke dag aan de klantervaring van de toekomst. Door vlotter kennis en informatie uit te wisselen, elkaar te helpen en bij te leren, zullen we beter en efficiënter werken. En daar winnen zowel onze medewerkers zelf als onze klanten bij.”



Future of work


Als werkgever willen we onze medewerkers ondersteunen zodat zij het beste halen uit hun carrière en hun leven. “En dat betekent ook dat we hen de best mogelijke ‘employee experience’ willen bieden”, zegt HR-directeur Jan Heyvaert. “Met Connect AG maken we het medewerkers nog eenvoudiger om met elkaar in contact te komen. Om elkaar te helpen. Om hun expertise te delen. Maar ook: om op de hoogte te blijven van topics en nieuwtjes die hen persoonlijk boeien. Zo kunnen ze zichzelf ontwikkelen en elkaar verrijken.”


Succesvol pilootproject met 1.200 medewerkers

Sinds begin 2020 hebben alle 4.400 medewerkers van AG toegang tot het platform. Een pilootproject van 3 maanden waarbij 1.200 medewerkers betrokken waren, toonde de meerwaarde aan.



Freya Detavernier maakte deel uit van het pilootproject. Samen met haar team gebruikt ze het platform nu enkele maanden. “Onze manier van werken is sinds de lancering van het intern sociaal netwerk echt veranderd”, zegt ze. “We hebben bijvoorbeeld verschillende groepen gecreëerd op het platform, elk met een duidelijk doel. Meer en meer collega’s posten berichten en vragen in die groepen, of reageren. Dankzij die nieuwe reflex krijg je vaak in een oogopslag de nodige info. En het antwoord van collega A kan ook nuttig zijn voor collega B uit hetzelfde team, of voor collega C uit een compleet ander team. Het is dus efficiënter en je verbreedt je netwerk.”


Grote lancering


Connect AG werd officieel gelanceerd tijdens een personeelsevenement in januari 2020. Medewerkers leerden er op een speelse manier de verschillende functionaliteiten kennen. Aan de Genius Bar zetten opgeleide collega’s hen op weg om zich ook via smartphone te connecteren. De komende weken en maanden zullen ze verder de mogelijkheden van het platform ontdekken aan de hand van tips & tricks, online tutorials en interactieve live workshops.